zondag 19 september 2021  -  17:45

12 Craps Lars Niesi Luca 37
    Kaya Dogan 39

ZVK Eisden Dorp B

Afg. Teppers Rob Vranken Bjorn Afg.
T1 Vandormael Joery Vanderhallen Kenny T1
T2 Agten Bart Vranken Xander Mt
Ch. Cox Riki

Vanderlinden Tony

Lommel

Sporthal De Soeverein

Sportveldenstraat 10, 3920 Lommel

Onnodig spannend gemaakt

Na twee forfaits in het voordeel van de eerste ploeg, was de wedstrijd van de U17 tegen ZKV Eisden Dorp pas de eerste wedstrijd met inzet in de sporthal van de Soeverein. En het werd meteen eentje om in te lijsten. Niet dat het de pannen van het dak speelde, maar vooral voor de spankracht. FT JenS gaf namelijk een ruime voorsprong op tien minuten voor het einde helemaal weg, maar scoorde in de slotminuut alsnog het winnende doelpunt.

Na goed veertig minuten spelen leek er nog geen vuiltje aan de lucht. Een uitstekend georganiseerd FT JenS was baas over zijn tegenstander en had een voorsprong van drie doelpunten. Ze waren in de eerste helft verdiend op voorsprong gekomen nadat Niels Craps zijn allereerste voor de club scoorde en Wout Tielens had kunnen verdubbelen. Pas na de 3-0 van Dylan Agten, was Eisden Dorp één keer trefzeker geweest en gingen de ploegen de rust in bij een 3-1 tussenstand. Ook na de pauze ging FT JenS op zijn elan verder en kwam op een 4-1 voorsprong via Lars Craps.

Tegenstander terug in de wedstrijd

De aanvalsdrift van de thuisploeg was daarmee nog niet ten einde, maar de trefzekerheid althans wel. Was het concentratieverlies of gemakzucht, feit was dat er voldoende kansen waren om de score nog verder te laten oplopen. Maar dat gebeurde dus niet en Eisden Dorp dat met de rug tegen de muur leek te staan knokte zich terug in de wedstrijd. Het begon met de 4-2 wat een wake-up-call moest  betekenen bij FT JenS. Dat was helemaal niet het geval, integendeel. Eisden Dorp kreeg even de bovenhand en profiteerde maximaal. Het bracht de stand terug in evenwicht en leek op zoek naar meer. Maar net op tijd wist de thuisploeg zich te herpakken en rondde een perfecte counter af. Op afleggen van Dylan Agten, trapte Door Smeekens de bal zelfzeker tegen de netten. Het betekende een 5-4 overwinning en de eerste drie punten voor de U17 van FT JenS.

7 Craps Niels 1 - 0
4 Tielens Wout 2 - 0