zondag 12 september 2021  -  17:00

5 Vos Art
9 Urlings Bjarne

La Baracca Maasmechelen

Afg. Dello Jurgen Agten Bart Afg.
T1 Avci Orhan Vandormael Joery T1
Ch. Repetowski Youri

Caubergh Robert

Maasmechelen

Sporthal De Kommel

Olympialaan 4, 3630 Maasmechelen

Seizoensopener met problemen

Met een weekje vertraging ten opzichte van hun zes concurrenten, trapte FT JenS Lommel het U17-seizoen af op verplaatsing bij La Baracca Maasmechelen. Met geen al te beste voorbereiding achter de rug, was het koffiedik kijken wat de eerste wedstrijd zou brengen. Want met uitgesproken sportieve ambities mocht er toch worden verwacht dat de ploeg op scherp zou staan. Alleen staken er enkele uren voor de wedstrijd tal van problemen de kop op.

Het lijkt wel een rode draad in de geschiedenis van FT JenS, keepersproblemen. Op papier vier doelmannen bij de U17, maar alsnog een veldspeler die in doel moet plaatsnemen, je houdt het niet voor mogelijk. David Rilhas nam dan maar plaats onder de lat met als optie zoveel mogelijk als vliegende doelman te spelen, een tactiek die mede door de druk van Maasmechelen maar weinig kon worden gebruikt. Maar langs de andere kant stond hij duidelijk zijn mannetje tussen de palen. In tegenstelling tot de opwarming waarbij zijn teamgenoten hem bij momenten nog fuseerden, was hij zeer secuur in zijn tussenkomen. En met de hulp van zijn verdediging bleef het wedstrijdverloop best aangenaam spannend.

Als vanouds

Die spankracht was vooral te danken aan het scoreverloop. Al meteen werd duidelijk dat de thuisploeg met heel veel druk naar voren zou spelen en FT JenS op zijn eigen helft wilde vastprikken. De bezoekers dus in de verdrukking, maar laat nu net dat hun beste spel zijn. FT JenS sloot alle looplijnen af en counterde naar hartenlust. En zo lukte het al vrij vroeg om (toen nog) op een diefje de 0-1 te scoren wanneer de Maasmechelse doelman te ver voor zijn doel stond. Lars Craps had het gezien en scoorde als vanouds van op de eigen speelhelft. Het betekende meteen een enorme opsteker, want ondanks het balbezit van Maasmechelen kreeg FT JenS vanaf dan wel de beste kansen in de wedstrijd.

Net niet en vermoeidheid versus scoren en recupereren

Maar er was bij de jonge Lommelaren niet alleen het keepersprobleem dat meespeelde, ook de schaarse wisselmogelijkheden zouden een tol gaan eisen naarmate de wedstrijd vorderde. Het was daarom ook dubbel zo jammer dat FT JenS in de eerste helft de kansen niet had kunnen benutten en een kloofje hadden kunnen slaan. Want uiteindelijk had de thuisploeg wel de netten doen trillen en stond het aan de rust op een 2-1 voorsprong. Een voorsprong die ze diep in de tweede helft tot op 3-1 brachten in tegenstelling tot de bezoekers die hun kansen weer niet benut zagen. Met het weinige energie dat er nog restte, werden er nog pogingen ondernomen om het tij te doen keren, maar een frisser Maasmechelen was niet meer in verlegenheid te brengen.

0 - 1 Craps Lars 12
1 speler Maasmechelen 1 - 1