maandag 8 november 2021  -  21:00

Sporthal De Soeverein

Sportveldenstraat 10, 3920 Lommel

Wedstrijdverslag

Gewonnen punt of twee punten verloren ?

Na amper drie wedstrijden in 2de provinciale te hebben gespeeld, beloonde FT JenS Lommel zichzelf met een felbevochten punt tegen Vlietje Ham. De vraag was alleen, was het nu een gewonnen punt of waren er twee verloren gegaan? Het laatste gevoel overheerste alleszins na het laatste fluitsignaal. Want niet voor de eerste maal dit seizoen, was een late tegentreffer een overduidelijke domper op de vreugde.

ISC Vlietje Ham prijkte op een mooie derde plaats in de tussenstand. Meteen dus weer een topper voor de kiezen moest men bij FT JenS hebben gedacht. En dat Ham deze toppositie terecht bekleedde, was al snel duidelijk. Balvast in de balcirculatie en een sterke pivotspeler, dat was het recept dat de bezoekers op tafel gooiden. Aartsmoeilijke opdracht voor de thuisploeg dat met zijn ruime selectie voldoende energie had om aan te klampen. En dat moest snel gebeuren. Ham kwam op voorsprong via Domien Paesen en kreeg de 0-2 cadeau na een afgeweken bal bij de thuisploeg.

Erop en erover

FT JenS toonde karakter, was na een tiental minuten aangepast aan het niveau van de tegenstander en scoorde plots uit het niets de aansluitingstreffer. Ham werd meteen een stuk voorzichtiger in de aanvalsdrift, want zag nu hoe de voorsprong werd gehalveerd en even later door een vrij trap van Brandon Boeckx teniet werd gedaan.

In de tweede helft kregen we zo goed als het omgekeerde te zien in het scoreverloop. Een veel steviger verdedigende thuisploeg blokte elke poging van de bezoekers af, maar zag zichzelf daardoor wel al snel in foutenlast. Een opsteker kwam er in de vorm van een voorsprong als Olivier Lugungu op aangeven van Deon ten Hoeve FT JenS op een 3-2 voorsprong zette. Ham was er als het ware helemaal van ontregelt en moest toezien hoe een vrijstaande Deon ten Hoeve de voorsprong verdubbelde, 4-2.

Puntje met zure nasmaak

Vlietje Ham had uiteraard geen rekening gehouden met verlies bij de laatste in de stand. Het startte een slotoffensief waardoor het ruimte liet voor de tegenaanval. Had FT JenS hierbij een keer of twee optimaal van geprofiteerd, hadden ze de overwinning maar voor het oprapen gehad. Maar bij de thuisploeg lieten ze te veel kansen onbenut en hing ook nog eens het 10 meter spook boven het hoofd. Domien Paesen maakte het een eerste keer terug spannend na een subtiel tikje waarmee hij doelman Glenn Vromans verraste. Maar die kon zich even later weer onderscheiden door de verwachte 10 meter af te weren. En net dan wanneer niemand het nog verwachtte, kon Lloyd Poelmans op luttele seconden van het einde na een onderschepping alsnog de gelijkmaker binnentrappen, 4-4.

Even leek het erop dat FT JenS zijn eerste driepunter zou scoren in 2de provinciale, maar het werd er dus maar eentje. Vooraf kon men dit aanschouwen als een gewonnen punt, maar gezien de slotfase van de wedstrijd werd het een punt met een zuur nasmaakje.

Doelpunten

0 - 1 Paesen Domien 99