vrijdag 29 oktober 2021  -  22:00

15 Palumbo Leandro Vandenberk Rob 15
16 Claes Bart Trips Max 69

ZVK Zonhoven

Afg. Sferlazza Gianni Vandormael Joery Afg.
T1 Gubanski Kevin
Ch. Metten Jo

Bervoets Wim

Zonhoven

Sporthal Terdonk Zonhoven

Kievitveldstraat 4, 3520 Zonhoven

Cupwedstrijd tot de allerlaatste seconde

Op welk niveau dan ook dat een wedstrijd wordt gespeeld, een zinderend slot waarbij het alles of niets wordt in de slotsecondes zal altijd nagelbijtend zijn. En dat was het niet minder in sporthal Terdonk in Zonhoven rond 22u59 op de klok. Want op luttele 15 seconden van het einde in de bekerwedstrijd tussen Zonhoven en FT JenS, veranderde de score nog tweemaal.

Een 3de ronde in de Beker van Limburg was misschien voor beide ploegen vreemd territorium. Het betekende echter niet dat er meteen met open vizier werd gespeeld. De eerste ploeg die zijn neus aan het venster stak waren de bezoekers, maar doelrijpe kansen werden niet afgewerkt. Tot Deon ten Hoeve zelf op doel besloot en FT JenS op een 0-1 voorsprong bracht. Het teken voor Zonhoven om terug te slaan. En het geluk was aan hun zijde wanneer ze tot ieders verrassing langszij kwamen en enkele tellen later het voortouw namen via doelpunten van Robby Jonckers en Bart Claes. Het evenwicht werd hersteld door Deon ten Hoeve, zodat er bij de rust met een 2-2 gelijke stand werd gewisseld.

Haantjesgedrag

Bij de aanvangsfase van de tweede helft, trok FT JenS het balbezit meer naar zich toe. En dat zinde de thuisploeg duidelijk niet. Met kleine irritante foutjes, trachtten ze de jonge bezoekers uit hun lood te slaan en slaagden in hun opzet. Het ontsierde de wedstrijd met enkele verbale opstootjes waarbij de wedstrijdleiding iedereen tot de orde riep. Als de gemoederen weer waren bedaard, bleek al snel dat de hoofdjes bij bezoekers weer op het juiste stonden gericht. Er werden weer kansen gecreëerd en door de druk op de thuisdefensie te houden, lukte de 2-3 voorsprong van de voet van Dries Hoeben.

Zinderende slotfase

De slotminuut van een bekerwedstrijd met rechtstreekse uitschakeling ingaan met slechts één doelpunt verschil, het is vragen om spanning. En dat was in Zonhoven niet minder. Het leek even of FT JenS de overwinning binnen had, maar dan scoorde Bart Claes op 15 seconden van het einde de 3-3 en sleurde hiermee nog strafschoppen uit de brand. Of toch niet? Terwijl iedereen op het eindsignaal lag te wachten, trapte Deon ten Hoeve de ultieme doelkans onder de kansloze doelman Maikel Vanhees binnen, 3-4! De meegereisde supporters weerklonken door de hal, net als het verwachte fluitsignaal van de scheidsrechter. Een gekke slotfase waarin uiteindelijk FT JenS zich plaatst voor de 4de ronde van de Beker van Limburg.

0 - 1 ten Hoeve Deon 10
12 Jonckers Robby 1 - 1