vrijdag 15 oktober 2021  -  21:00

Afg. Vandormael Joery
Ch. Teppers Rob

Caubergh Robert

Laatste wedstrijd in 3de provinciale in 2021-2022?

Het grote nieuws deze week ten huize FT JenS draaide niet om een transfer of sportief resultaat, maar dat meer dan waarschijnlijk binnenkort de plaats van LFC A-Team Lommel A in 2de provinciale noodgedwongen zal moeten worden overgenomen. De wedstrijd tegen Dozie Boys Lummen zou dus wel eens de laatste wedstrijd van dit seizoen in 3de provinciale kunnen geweest zijn, aangezien LFC A-Team op zijn maximum van twee op één volgende forfaits zit.

Maar vooraleer het zover was, moest er toch nog een wedstrijd gespeeld worden tegen een ploeg die nog geen enkel punt had behaald. De nipte verliezen tegen topploegen als Koersel-Ham en Geleeg Leopoldsburg, betekende wel dat Lummen zeker niet te onderschatten was en wat ook niet gebeurde. Dit speelde waarschijnlijk in de kaart van een zelden geziene lange studieronde waarbij nauwelijks een kans te noteren viel. Uiteindelijk opende Max Trips van dichtbij de score en had de wedstrijd kunnen openbreken. Het was slechts ijdele hoop, want tot aan het tweede doelpunt van de voet van Olivier Lugungu kwam er geen tempo in de wedstrijd.

Controle over de wedstrijd

De 2-0 voorsprong leek ook de ruststand te worden, ware het niet dat de debuterende doelman Jori Vercruyssen zich gewonnen moest geven op een afgeweken bal. Maar de krappe voorsprong werd meteen na de pauze weer verruimd na een perfect uitgespeelde tegenaanval. Lummen kende vervolgens een moment van zelfzekerheid en drukte de thuisploeg vast op eigen helft. De aansluitingstreffer was de beloning voor de inzet, maar nog geen twee minuten later bewees FT JenS dat ze alsnog de controle over de wedstrijd hadden. Een knappe binnendraaier van Irmo ten Hoeve die in de eerste helft nog de paal trof, bracht de stand op 4-2. Het leek de bezoekers de benen af te snijden, want tegen de doelpogingen van Olivier Lugungu en Deon ten Hoeve konden ze niets meer inbrengen.

Op naar 2de provinciale

De 6-2 zege tegen Lummen kan dus meteen de laatste wedstrijd en overwinning betekenen voor FT JenS in 3de provinciale. Wil de club niet gedwongen afzakken naar 4de provinciale volgend seizoen, moet het kost wat kost voorkomen dat LFC A-Team Lommel in 2de provinciale een algemeen forfait oploopt. Hiervoor werd tijdens een algemene vergadering eerder in de week door spelers en bestuur de unanieme beslissing genomen om met heel de ploeg de plaats in te nemen van LFC A-Team Lommel in 2de provinciale om dit te voorkomen. Het spijtige hieraan is dan wel dat FT JenS zich terug moet trekken uit 3de provinciale aangezien zij natuurlijk niet in twee reeksen actief kunnen zijn met één en dezelfde ploeg.

69 Trips Max 1 - 0
17 Lugungu Lusaulu Olivier 2 - 0