maandag 20 september 2021  -  22:00

Ch. Teppers Rob

Antonissen Bjorn

Op naar de derde ronde in de Beker van Limburg

Er ligt een mooi parcours uitgetekend in de Beker van Limburg Futsal voor FT JenS Lommel. Enkel in de derde ronde moet er op verplaatsing worden gespeeld, maar vanaf dan zal bij elke kwalificatie in de eigen sporthal van de Soeverein mogen worden gespeeld. En in die derde ronde staat niet meteen een klepper op het programma, want met Genk WTS of ZVK Zonhoven - die het vrijdag tegen mekaar opnemen - wordt het sowieso een 4de provincialer.

Maar eerst moest men toch maar eens voorbij ZVK Alken proberen te geraken. Op papier een ploeg uit 2de provinciale, maar achteraf bekeken niet meteen met hun sterkste bezetting aanwezig. Het was dus de kans voor FT JenS om voor de eerste keer ooit naar de derde ronde in de Beker van Limburg door te stoten. Net voor de afrap werden Wessel Struiwig en Brandon Boeckx geëerd namens het clubbestuur omdat beide spelers aan hun 100ste officiële wedstrijd zaten. En het had hun duidelijk geïnspireerd, want beide leiders waren mede verantwoordelijk voor de dik verdiende 10-3 overwinning die er na vijftig minuten op het scorebord zou prijken.

Drie hattricks

Dat het uiteindelijk zo'n ruime overwinning zou worden, hing van meerdere factoren af. Het hielp alvast dat er voor het eerst sinds lang met een ruime selectie kon worden gespeeld. FT JenS kon rekenen op zijn type-bezetting en zag voor het eerst zijn nieuwe aanwinst Christian Felipe Dos Santos aantreden. Hij was meteen goed voor een hattrick, maar hij niet alleen. Ook Olivier Lugungu scoorde er drie en Deon ten Hoeve deed het hun nog eens netjes na. Drie spelers goed voor drie doelpunten en Brandon Boeckx die tussendoor zijn goaltje ook nog eens meepakte, tien rozen in totaal dus.

Weinig tegenstand

Had ZVK Alken dan niets in de pap te brokken? Heel even toch. Bij 1-1 en 3-2 hadden ze nog kunnen aanklampen, maar vanaf het eerste kloofje van twee doelpunten leek bij de bezoekers de veer al snel gebroken. Het hoogtepunt voor doelman Joris Royen kwam er toen hij in de tweede helft een strafschopdoelpunt van Olivier Lugungu voorkwam. Maar in het slot van de wedstrijd stond hij verder machteloos tussen zijn palen wanneer de aanvallers van FT JenS vlotjes konden afwerken.

10 ten Hoeve Deon 1 - 0
    1 - 1 Habils Jonathan 4