maandag 30 augustus 2021  -  20:30

13 De Matteis Xander (C)
15 Kenens Brecht

RSC SDM Koersel-Ham B

Afg. Boons Mark Vandormael Joery Afg.
T1 Verschueren Kevin
Tc. Kenens Erik

Vervoort Gino

Ham

Sporthal 't Vlietje

Sportlaan 10a, 3945 Ham

De kop is er (eindelijk) weer af !!

Het meest gebruikte woord op maandagavond om 20u30? "Eindelijk !!" Eindelijk werd het nieuwe futsalseizoen op gang getrapt en kregen  Koersel-Ham en FT JenS Lommel hiervoor de eer in 3de provinciale A. Helaas kwam deze eerste wedstrijd voor de bezoekers net iets te vroeg. Terwijl de thuisploeg met een ruime kern partij kon geven, was de wisselbank aan de overzijde helemaal leeg. Twee vakantiegangers en evenveel werkplichtigen, zorgde ervoor dat FT JenS het met 5 spelers moest uitspelen. Maar tot bijna ieders verbazing hield de ploeg goed stand.

Daar had het echter na amper 10 seconden toen het bij het derde balcontact al helemaal de mist in ging geen schijn van. De wenkbrauwen werden even gefronst, maar vanaf dan leverden de bezoekers tot tien minuten voor het einde een verdienstelijke strijd. Tot op dat moment prijkte er nog steeds 3-3 op het scorebord, een tussenstand waarbij FT JenS in de eerste helft trefzeker was geweest en die tot stand was gekomen via Brandon Boeckx (0-1 en 2-3) en Max Trips (0-2).

Het was vooral een balvaste thuisploeg dat op de helft van zijn tegenstander kampeerde, de gaatjes zocht  maar ze niet vond. Maar als Achraf El Admi dan eens verschroeiend uithaalde en binnen de minuut Brecht Kenens perfect aan de tweede paal verscheen, stond het meteen 2-2 gelijk. Er op en erover is dan dikwijls het vervolg, maar op een diefje speelde FT JenS kort voor de rust nog één perfecte counter uit en scoorde Brandon Boeckx de 2-3.

Plots brak de veer

Die voorsprong konden de bezoekers echter niet handhaven. Want daar waar Koersel-Ham in de eerste helft de openingen niet meteen kon vinden, of meermaals op een attente gelegenheidsdoelman Yannick Vanlimbergen stuitte, lukte het hen nu wel om de weg naar de netten te vinden. Xander De Matteis kwam perfect aan de tweede paal ingelopen om gelijk te maken, 3-3. FT JenS beperkte zich nog tot het verdedigen wat het kon, probeerde nog een paar maal te counteren, maar mistte de frisheid om nog eens trefzeker te zijn. Die zekerheid was er bij Koersel-Ham wel en scoorden via Sonny Oosterbosch en Ayoub Dohri de 4-3 en 5-3. Een alom tegenwoordige Deon ten Hoeve kon er niks meer aan veranderen, de veer bij de bezoekers was nu gebroken. Met zijn tweede van de avond legde Xander De Matteis de 6-3 overwinning vast na een zeer aangename seizoensopener.

0 - 1 Boeckx Brandon 8
    0 - 2 Trips Max 69