zondag 27 september 2020  -  17:00

15 Peios Olivier Craps Lars 12
43 Simone Marco

ZVK Auto 5 Genk B

Afg. Kalin Idris Teppers Rob Afg.
T1 Piric Admir Vandormael Joery T1
V Vandenbosch Nicky Agten Bart T2
M El Hari Saïd

Okur Fevzi

Genk

SportinGenk Park

Emiel Van Dorenlaan 144, 3600 Genk

Knappe remonte niet beloond

Zou het bestaan? Een collectief off-weekend in plaats van een off-day. Je zou het kunnen stellen na de twee wedstrijden van FT JenS Lommel afgelopen weekend met dubbele cijfers aan de verkeerde kant van het streepje in de uitslag. Maar dat zou afbreuk doen naar de instelling van de U17 die in tegenstelling tot de eerste ploeg wel een vuist hadden kunnen maken tegen hun tegenstander.

Nochtans begon het niet slecht voor de bezoekers. Het had zomaar 0-1 of 0-2 kunnen staan als er het overzicht werd bewaard of zonder fantasietjes werd gespeeld. Genk was niet meteen onder de indruk en sloeg daarna genadeloos toe. Het strafte vervolgens alle kleine foutjes die FT JenS maakte met succes af en liet als snel een 5-0 voorsprong noteren. De thuisploeg kon achterover leunen en de wedstrijd controleren, maar moest na de pauze toch weer een tandje bijsteken. FT JenS was namelijk op kousenvoeten aan de achtertand beginnen knabbelen en bracht bij een 6-4 tussenstand terug spanning in de wedstrijd.

Maar er was veel energie verbruikt bij de bezoekers. De gaatjes werden nog maar met moeite dicht gelopen en ook in balbezit kon er geen tempo worden gemaakt. Genk plaatste een paar tussensprintjes, waar FT JenS alsnog een reactie had. Zo kregen we een doelpuntrijk slot van de wedstrijd waarin de thuisploeg zich de drie punten toe eigende.

Wie doet het niet? De kopjes laten hangen als er al een 5-0 achterstand op het bord staat en er nog heel wat minuten te gaan zijn. FT JenS in ieder geval niet. Want op karakter en doorzettingsvermogen, ging het van 5-0 naar 6-1, om kort na de aftrap van de tweede helft terug te komen tot 6-4. Niet dat Genk plots in grote paniek vertoefde, maar de thuisploeg moest toch weer vol aan de bak om de voorsprong veilig te stellen. FT JenS bleef toen echter aanklampen en had telkens een paar antwoorden klaar als Genk weer tot scoren kwam. Het moest er wel harder voor knokken dan de thuisploeg die uiteindelijk toch voldoende overschot hadden om de wedstrijd met een 11-7 eindscore naar zich toe te trekken. En zeg nu zelf, wie maar liefst zeven maal scoort, wint 9 kansen op 10 toch zijn wedstrijd? Helaas voor FT JenS was dit net dit ene kansje van niet. De knappe remonte werd hier niet beloond.

Positieve zaken onthouden.

Ook al gaf FT JenS vooral in de eerste helft en naar het einde van de wedstrijd toe veel te gemakkelijk doelpunten weg, toch kunnen ze een paar positieve zaken meenemen naar de volgende wedstrijden. Het feit dat ze veel strijd bleven leveren was veelbelovend en zal altijd renderen. Een scorende doelman Elian Hidalgo die meermaals meevoetbalde tot op de helft van de tegenpartij opent weer perspectieven. En het belangrijkste van alles, de jonge Lommelaren slaagden erin om meermaals in balbezit te spelen en de tegenstander achteruit te drukken. Wanneer ook hier alle puzzelstukjes in de toekomst kunnen samenvallen, zullen er nog vele leuke futsalavondjes te beleven zijn.

15 Peios Olivier 1 - 0
4 Piric Ervin 2 - 0