zondag 13 september 2020  -  19:00

9 Kusters Bert
10 Hendrikx Joorn (C)

Fortuna Lindehof Zutendaal

Afg. Berden Willem Teppers Rob Afg.
T1 Vanvlierden Steven Vandormael Joery T1
    Agten Bart T2

Ramaekers Eddy

Zutendaal

Sporthal De Blookberg

Blookbergstraat 37, 3690 Zutendaall

FT JenS gunt tegenstander zelfs geen eerredder

Een overwinning pakken met een clean-sheet. Statistisch gezien komt het maar zelden voor in het futsal. Maar die statistieken kregen dankzij de U17 van FT JenS een kleine opwaardering. Met een droge 0-4 overwinning in en tegen Zutendaal behaalde ze de eerste driepunter van het seizoen. En verdiend.

Maar deze zege kwam er niet zomaar. Voor aanvang van de wedstrijd werden de kopjes nog eens bij elkaar gestoken, kregen ze nog snel een analyse van de vorige wedstrijd en werd een nieuw plannetje bekokstooft. Spilfiguur in dit plan, doelman Elian Hidalgo. Want hij werd meermaals gebruikt als vijfde speler, een tactiek welke FT JenS in het verleden al meermaals tegenover zich had staan. Uiteraard was het in de beginfase even zoeken. Maar wanneer zich de eerste kansjes voordeden, was het snel duidelijk wat er potentieel mogelijk was.

De eerste helft mocht echter tot kort voor de rust gelijkopgaand genoemd worden. Zutendaal probeerde de Lommelse verdediging uit verband te spelen, maar slaagde hier niet in. Zowel de flanken als het midden zaten goed gesloten waardoor grote noemenswaardige kansen achterwege bleven. FT JenS probeerde het op zijn gekende manier, bal onderscheppen en tegen prikken. Toch was het na een zelf opgezette actie in de slotfase van de eerste helft, dat het openingsdoelpunt werd gescoord. Elian Hidalgo mocht ver komen tot op de helft van de thuisploeg. Zijn schot op doel werd eerst nog afgeslagen, maar in de herneming knap binnengetrapt door Yenthel Mannaerts. En vrij kort nadien verdubbelde Lars Craps de score tot 0-2. Meteen ook de ruststand.

Uiteraard werd er rekening gehouden met een heus offensief vanwege Zutendaal. Maar FT JenS speelde met groot vertrouwen en ging verder op hun elan. Opnieuw sloeg de tandem Hidalgo-Mannaerts toe en zette ze hun ploeg op een bijna geruststellende voorsprong, 0-3. Bijna, want de bezoekers leverden zodanig veel strijd dat ze naarmate de wedstrijd vorderde in foutenlast kwamen. Hierdoor kreeg Zutendaal dan toch een beetje meer ruimte, maar kon hier niet van profiteren. Zelfs niet als de zesde overtreding werd gemaakt door de bezoekers en de tien meter vrij trap volgde. Ook deze kende geen succes. Succes dat er wel was voor FT JenS als de mee opgekomen doelman van de thuisploeg tevergeefs achter de doelpoging van Lars Craps aanliep die in het lege doel verdween. Het betekende meteen de 0-4 eindstand waarmee FT JenS zijn rekening opent van dit seizoen.

0 - 1 Mannaerts Yenthel 77
    0 - 2 Craps Lars 9