zondag 6 september 2020  -  17:45

69 Agten Dylan (C) Tachrafte Ilias 55
77 Mannaerts Yenthel Jaenen Wesley 87

FULL Hasselt A

Afg. Agten Bart Driesen Cindy Afg.
T1 Vandormael Joery Guillen Roberto Fernandez T1
Ch. Cox Riki

Renko Ashton

Efficiëntie als doorslaggevende factor

Voor wie het zich kon herinneren, het was al van het seizoen 2014-2015 geleden dat er nog eens een U17 futsalwedstrijd te bezichtigen was in de Soeverein in Lommel. Het was het toenmalige Lommel Futsal Club dat hiervoor zorgde. Vanaf dit seizoen is het FT JenS die hier een vervolg aan zullen geven. Enigste verschil met vijf jaar geleden, het tempo van zo'n wedstrijd.

Met de komst van FULL Hasselt stond er dan ook al meteen een topaffiche op het programma. Hasselt was naar Lommel afgezakt met een bijna complete 2de jaars U17-ploeg, terwijl bij FT JenS zo goed als iedereen - op doelman Elian Hidalgo na -  1ste jaars zijn. Veel verschil betekende het echter niet. Het vlot combinerend Hasselt en de counterende thuisploeg, hielden mekaar het openingskwartier in evenwicht. Beide ploegen hielden er trouwens een tempo op na waar menig derde of vierde provincialer jaloers op zou zijn. FT JenS vond als eerste de weg naar de netten. David Rilhas stuurde Dylan Agten in het zogenaamde straatje. Onderweg naar doel omspeelde hij nog met een heuse Zidane-beweging de laatste verdediger en plaatste de bal naast een kansloze doelman, 1-0. De vreugde was echter van korte duur, want Hasselt maakte kort nadien gelijk als er dan toch een gaatje werd gevonden in de tot dan toe feilloze Lommelse defensie. Een gelijke stand aan de rust leek verdiend voor beide ploegen, maar de bezoekers dachten er anders over. Ze troffen nog voor rust een tweede maal raak en stonden aan de pauze 1-2 voor.

Ook de tweede helft kende een energiek verloop. Er werd op geen inspanning te veel gekeken en dat resulteerde soms in zeer felle duels. Hasselt probeerde direct na de herneming de voorsprong te verruimen door FT JenS op zijn eigen helft te houden, maar opnieuw stond er een sterke Lommelse verdediging met een attente Elian Hidalgo tussen de palen. Na de eerste aanvalsgolf van Hasselt, prikte de thuisploeg weer een paar maal tegen en was succesvol na een onderschepping van Yenthel Mannaerts. Hij stuurde David Rilhas op weg naar de gelijkmaker en die miste niet, 2-2. Helaas voor FT JenS scoorde Hasselt weer vrij snel tegen en klom opnieuw op voorsprong. Het wedstrijdbeeld sloeg vervolgens helemaal om. Weliswaar zonder al te veel te combineren, probeerde de thuisploeg meer druk naar voren te zetten en sloeg Hasselt nu aan het counteren. Het was op één van deze tegenaanvallen dat de 2-4 viel en de wedstrijd in een beslissende plooi viel. In een matig slotoffensief creëerde FT JenS geen noemenswaardige kansen meer, alleen Hasselt die de 2-5 eindcijfers op het bord zetten.

6 Agten Dylan 1 - 0
    1 - 1 speler (?)