Maandag 5 oktober 2020  -  20:00

8 Raymaekers Nico (C) Struiwig Wessel 31
9 Noukens Gerry Teppers Rob 99

Excelsior Leopoldsburg

Afg. Caerts Jelle Vandormael Joery Afg.
T1 Slowack Tom
Ch. De Greeve Michèle

Peeters Robert

Leopoldsburg

Sporthal 't Geleeg

Caimolaan 118, 3970 Leopoldsburg

Twee punten te weinig mee naar huis

"Daar is 'm, daar is 'm..." moeten ze bij de hele ploeg en aanhang van FT JenS gedacht hebben toen in de ultieme slotseconden van de wedstrijd kapitein Wessel Struiwig met een uitgespeelde actie los voor doel werd gezet. Maar helaas zat doelman Yannick Bloemen er heel goed tussen en kregen de legendarische woorden van Rik De Saedeleer geen Happy End.

FT JenS Lommel en Excelsior Leopoldsburg kunnen wel eens gedurende heel het seizoen dicht in mekaars buurt blijven te vinden zijn in het klassement. Beide ploegen leken dit meteen te beseffen en wisten dat elke aanval van cruciaal belang zou kunnen zijn in het onderling duel. Geen van beide wou dus in de val trappen en begonnen zeer voorzichtig aan de partij waardoor deze op een laag tempo van start ging. Een lange studieronde werd afgebroken na een verrassend doelpunt van Gerry Noukens en dwongen de bezoekers uit een ander vaatje te tappen. En dat gebeurde ook, want FT JenS nam op een gecontroleerde manier de wedstrijd in handen en sloeg terug. Met twee doelpunten van Lars Craps gingen ze erop en erover en na de 1-3 van Wessel Struiwig - heerlijke volley op een afvallende bal - leek een geruststellende kloof gemaakt.

Excelsior deed dan wat een thuisploeg hoort te doen en sloeg terug in de slotfase van de eerste helft. Op korte tijd stonden de bordjes weer gelijk en mochten beide ploegen bij een 3-3 ruststand herbronnen. Leopoldsburg leek er het meeste voordeel uit te halen en trok de goede lijn in de openingsfase van de tweede helft gewoon door. Met een lepe beweging was Jens Cornelis doelman Laurens Huysmans te slim af en even later trof hij opnieuw raak met een afstandsschot waarbij Laurens Huysmans het zicht totaal ontnomen werd, 5-3.

Zinderende slotfase

Wou FT JenS nog punten komen rapen, dan moest er meer naar voren worden gespeeld. Iets wat tot dan in de tweede helft nog niet was gelukt. Of je moest die ene kans meetellen waarbij Jasper Flament de bal vol in het gezicht kreeg en de bal op de paal strandde. Maar wanneer de thuisploeg besluit om achterover te gaan leunen, knokt FT JenS zich terug in de wedstrijd. Dylan Schildermans lukte eerst nog de aansluitingstreffer en mocht daarna ook nog eens een strafschop benutten. Met een 5-5 stand en alles nog te spelen brak een zinderend slot van de wedstrijd aan. Een eindfase waarbij FT JenS zeker de overwinning verdiende, enerzijds voor het goed keeperswerk van Laurens Huysmans en anderzijds voor de open kansen die nog werden gecreëerd. Maar zowel Jasper Flament als Wessel Struiwig kregen het leer niet meer voorbij doelman Yannick Bloemen. Het leverde beide ploegen niet meer dan een punt op, voor de ene een gewonnen maar voor de andere twee verloren punten.

9 Noukens Gerry 1 - 0
    1 - 1 Craps Lars 7