vrijdag 25 september 2020  -  20:45

10 Elia Gaetano (C) ten Hoeve Deon 17
    Agten Dylan 69

ZVC Geleeg Leopoldsburg

Afg. Niemiec Heidi Marie Teppers Rob Afg.
T1 Trippaers Davy Verboven Tom T1
T2 Bram Raymaekers Vandormael Joery T2
Ch. De Block Peter

Kaminski Luc

Leopoldsburg

Sporthal 't Geleeg

Caimolaan 118, 3970 Leopoldsburg

Geleeg walst over FT JenS Lommel

Dat de verplaatsing naar 't Geleeg geen plezierreisje zou worden, was al enkele dagen duidelijk. Een paar afwezigen bij FT JenS Lommel werden opgevuld met drie onervaren U17-spelers, plus stonden er bij Leopoldsburg niet minder dan vijf ex-eerste nationaler op het wedstrijdblad. Kortom, een serieuze hindernis om te nemen.

En na twee minuten was de wedstrijd dan ook al beslist. Leopoldsburg greep FT JenS meteen bij de keel, liep van 1-0 snel uit naar 2-0 en legde steeds maar weer hun spel op. De bezoekers werden vastgezet op eigen helft en lieten zich keer op keer vangen met een doorlopende speler. Yannick Vanlimbergen stond als het ware in een schiettent en had geen enkel verhaal. Ergerlijk moest hij toezien hoe hij constant oog in oog stond met een Geleegse speler die hem tot 6 maal toe in de eerste helft de bal uit de netten deden halen.

De tweede helft begon alvast beter voor de bezoekers. Meer dan tien minuten hielden ze stand vooraleer de thuisploeg er een zevende doelpunt kon bijtikken. Maar dan dikte de score weer aan tot Leopoldsburg uiteindelijk aan de dubbele cijfers zat. FT JenS daarentegen was iets agressiever en alerter gaan verdedigen en sprokkelde hier en daar al eens een kansje bij elkaar. Maar dat was te weinig om de thuisploeg te ontwrichtten.

Rode kaart.

Diep in de tweede helft liep het dan ook nog eens fout voor Deon ten Hoeve. Na een eerdere gele kaart wegens verbaal geweld tegen de scheidsrechter, volgende even later een tweede en dus rood voor de huidige topschutter van FT JenS Lommel. Zo liet hij dus zijn ploeg in ondertal achter op minder dan drie minuten van het einde. Nochtans was hij het die na de snelle 2-0 achterstand op een knappe manier voor de aansluitingstreffer had gezorgd. Vreemd genoeg vond Leopoldsburg tegen de drie Lommelaren geen opening meer en liep het zelfs op een counter. Tom Hakkens maakte er 10-3 van. Wat even later de eindscore betekende.

Jeugdproject.

Enig lichtpunt aan het einde van de wedstrijd was dat het jeugdproject dat FT JenS in 2016 opstartte een succes mag genoemd worden. Dylan Agten, David Rilhas en Lars Craps maakten als 15-jarige hun debuut bij de eerste ploeg. Drie jongens uit de eigen jeugd die zich lieten gelden. Lars Craps scoorde zelfs de 8-2 op aangeven van David Rilhas, die zelfs bijna goed was voor een tweede assist indien Irmo ten Hoeve alerter was geweest aan de tweede paal. Dylan Agten kwam aanvallend minder in het stuk voor en beperkte zich meer tot het verdedigen. Hij liet zich alvast niet doen door ex-eerste nationaler Gaetano Elia die hem door de benen trachtte te spelen. Één ding is alvast zeker, er zit muziek in de jeugdspelers.

10 Elia Gaetano 1 - 0
7 Castellana Martino 2 - 0