vrijdag 18 september 2020  -  20:30

99 TBathiyar Servet Van Der Wiel Jonas 18
    Kauffman Christof 19

Borussia Bocholt

Afg. Vandormael Joery Van Den Dungen Seppe Afg.
T1 De Kuster Kim Simons Stef T1
Ch. Teppers Rob

Karafotiou Christos

Geen overwinning in eerste thuiswedstrijd

Na twee competitiewedstrijden op verplaatsing en ook nog eens het bekerduel in Maaseik gespeeld te hebben, mocht FT JenS Lommel eindelijk een eerste keer aantreden in de eigen Soeverein. Dat deed het voor een aangenaam talrijk publiek dat achteraf gezien van een leuke pot futsal had mogen genieten. Enig minpuntje, het waren de bezoekers uit Bocholt die met de overwinning aan de haal gingen.

FT JenS rekende op dezelfde kern die een week eerder de volle buit meebrachten uit Zelem. Met als enig verschil dat Yannick Vanlimbergen terug tussen de palen stond en Brandon Boeckx terug kwam uit blessure. Hij zorgde voor wat meer loopvermogen, iets dat wel eens van heel veel nut kon zijn tegen een goed ingespeelde ploeg als Bocholt. Beide ploegen opteerden voor het balbezit, alleen resulteerde het niet in grote noemenswaardige kansen. Er werden hier en daar wat plaagstootjes uitgedeeld, te weinig om één van beide doelmannen te verontrusten. Het was dan ook zeer verrassend als plots Bocholt op 0-1 voorkwam. Het gebeurde helaas door een own-goal van Irmo ten Hoeve. Het brak echter de wedstrijd een beetje open. FT JenS ging op zoek naar de gelijkmaker en vond die ook. Deon ten Hoeve draaide zich mooi vrij en besloot in het dak van het doel. Maar de thuisploeg liet dan te veel ruimte achterin en daar profiteerde Bocholt weer van om voor de rust op een 1-2 voorsprong te komen.

De eerste helft had veel energie verbruikt en dat was merkbaar. Na de herneming kon FT JenS nog even het tempo aanhouden, maar naarmate de wedstrijd vorderde zakte de thuisploeg weg. Het ontbrak de frisheid om een degelijke aanval in elkaar te steken en dat bracht onbewust de verdediging in de problemen. Opnieuw profiteerde Bocholt hiervan en verruimden ze hun voorsprong tot 1-3. FT JenS kon nog een paar maal op karakter een poging ondernemen, maar slaagden er niet meer in om tegen te scoren. Ook een slotoffensief zat er niet meer in waardoor in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen aan het kortste eind werd getrokken.

0 - 1 ten Hoeve Irmo (og) 11
17 ten Hoeve Deon 1 - 1