vrijdag 11 september 2020  -  20:00

12 Schaeken Niels Struiwig Wessel 31
    Bathiyar Servet 99

Olympia Lummen

Afg. Marx Luc Vandormael Joery Afg.
T1 Marx Steff
Ch. Vaes Johan

Necati Acikgöz

Zelem (Halen)

Sporthal De Kambergen

Kruisstraat 37, 3545 Zelem

Volwassen gespeeld, maximaal bedeeld

Iedereen kon het erover eens zijn. De tweede competitiewedstrijd werd oververdiend gewonnen door FT JenS Lommel. En de manier waarop kon best indrukwekkend worden genoemd. Een niet te stillen aanvalsdrift gecombineerd met efficiëntie leverde een doelpuntenfestival op.  Al droeg ondanks de tegendoelpunten, de verdediging ook een groot aandeel bij aan de overwinning.

En die verdediging kreeg voor de verplaatsing naar Olympia Lummen een hele make-over. Terug uit schorsing was er kapitein Wessel Struiwig en good-old Tom Verboven was noodgedwongen ook weer van de partij. Als grote verrassing maakte Laurens Huysmans zijn debuut tussen de palen en deed dit met bravoure. Maar het was zeker niet de verdediging die de openingsfase van de wedstrijd kleurde. Het waren Deon ten Hoeve en Tom Hakkens die al binnen vier minuten FT JenS op rozen zetten, 0-2. De thuisploeg knokte zich met twee tegentreffers terug in de wedstrijd, maar FT JenS viel in herhaling met dezelfde hoofdrolspelers en liep weer uit naar 2-4. Een tien meter - eerst gestopt door Laurens Huysmans - zorgde in de rebound voor weer wat meer spanning, een spanning die even later weer werd weggeveegd door Irmo ten Hoeve, 3-5. Jammer genoeg voor de bezoekers leverde een misverstand tussen doelman en verdediging alsnog de aansluitingstreffer op en stond het 4-5 aan de rust.

Maar geen nood. Meteen bij aanvang van de tweede helft ging FT JenS gewoon op zijn elan verder. Deon ten Hoeve verruimde met zijn derde van de avond de voorsprong tot 4-6. En geen drie zonder vier moet hij hebben gedacht. Want hij zou ook nog de 4-8 tegen de netten trappen. Tussendoor had Wessel Struiwig Servet Bathiyar al de 4-7 aangeboden. Moet het nog gezegd worden dat FT JenS met deze ruime voorsprong met veel vertrouwen de wedstrijd uitspeelde. Tom Hakkens deed er op aangeven van Deon ten Hoeve ook nog eentje bij, maar was het de thuisploeg die het laatste doelpunt van de wedstrijd op hun naam kreeg. Met een strak afstandsschot, zorgde Staff Bortels voor de 5-9 eindcijfers. Drie punten voor een zeer volwassen spelend FT JenS Lommel.

0 - 1 ten Hoeve Deon 17
    0 - 2 Hakkens Tom 10