maandag 31 augustus 2020  -  21:00

11 Claes Kris Schildermans Dylan 21
14 Wyckaert Yannick Bathiyar Servet 99

MV Dozie Boys Lummen

Afg. Bonneux Laurens Vandormael Joery Afg.
Ch. Coenen Peter

Kaminski Luc

Lummen

Sporthal Vijfsprong

Sportweg 8, 3560 Lummen

Alles weggegeven in de slotfase van de wedstrijd

Van een anticlimax gesproken! Alles in eigen handen hebben op enkele minuten van het einde en toch met lege handen huiswaarts moeten keren. Het overkwam FT JenS Lommel in de seizoensopener in en tegen Lummen.

De vroege uitschakeling van de Beker van Limburg zat reeds ver in het geheugen. Andere wedstrijd, ander doel. Tegen Lummen ging het voor de punten en beiden ploegen begrepen dit maar al te goed. Een vrij gelijkopgaande eerste helft werd gedomineerd door twee temporiserende ploegen die mekaar in evenwicht hielden. Lummen probeerde het met enkele versnellingen, terwijl FT JenS het op de counter deed. En dat bleek de succesformule. Tom Hakkens legde na een tegenaanval mooi breed op Rob Vandenberk die de score opende. Aan de overzijde redde Yannick Vanlimbergen meermaals de meubelen en had zo een groot aandeel in krappe voorsprong.

De aanvangsfase van de tweede helft stond in schril contrast met die van de eerste. Lummen legde een hoger tempo op bestookte nu sneller het doel van de bezoekers.  Maar FT JenS verdedigde tot dan toe zeer sterk en kwam er ook nog eens gevaarlijk uit. Jasper Flament verdubbelde tien minuten voor tijd na een snelle uitbraak de score en na een mooi uitgespeelde actie liet Dylan Schildermans de kans op de 0-3 aan de tweede paal liggen. Het had de doodsteek voor de thuisploeg kunnen betekenen, maar die profiteerde even later van balverlies bij FT JenS. Op vier minuten voor tijd, scoorden ze de aansluitingstreffer en maakten het zo weer spannend. FT JenS vergat het uit te spelen en kreeg het spreekwoordelijke deksel op de neus. Eerst maakte Lummen 2-2 gelijk, om alsnog met de volle buit aan de haal te gaan in de slotseconden van de wedstrijd, 3-2.

Het betekende een zuur einde van de wedstrijd voor FT JenS Lommel dat nu tien dagen moet wachten op de volgende wedstrijd. Dan maken ze opnieuw de verplaatsing naar Lummen, maar is Olympia Lummen de tegenstander.

0 - 1 Vandenberk Rob 15
    0 - 2 Flament Jasper 9