vrijdag 28 augustus 2020  -  21:00

10 Oukhrour Lachen
11 Latifaj Naim

Futsal Atlas Maaseik

Afg. Bidani Mustafa Vandormael Joery Afg.
T1 Janssen Davy
Ch. El Kasimi Marwan

Raemakers Eddy

Neeroeteren

Sporthal De Borg

Rotemerlaan 36, 3680 Neeroeteren

Maaseik paar maatjes te groot

Met zo goed als geen voorbereiding in de benen, opende FT JenS Lommel het nieuwe seizoen met de verplaatsing naar Futsal Atlas Maaseik. Niet voor de competitie, maar wel een wedstrijd in de eerste ronde van de Beker van Limburg. En dat was alvast geen geschenk. Maaseik reeg de afgelopen seizoenen enkele titels aan elkaar en lijkt een ploeg die niet zou misstaan in de nieuwe interprovinciale afdeling van het futsal.

Meteen bij de aftrap was het duidelijk wat de wedstrijd te bieden had. Bij elke versnelling van de thuisploeg noteerden we een doelkans. In amper enkele minuten tijd stond het 2-0 en wist Maaseik eigenlijk al het laken naar zich toe te trekken. FT JenS kon er voorlopig weinig tegen inbrengen en creëerde bijgevolg dan ook weinig mogelijkheden. Nog voor de pauze verdubbelde Maaseik de score, zodat er bij een 4-0 ruststand van kant gewisseld werd.

In de tweede helft leek de partij wat evenwichtiger te worden wat te danken was aan het doorzettingsvermogen van de bezoekers en ook Maaseik die even het gaspedaal losten. Het leverde enkele doelkansen op voor FT JenS, maar mistten echter de scherpte om echt gevaarlijk te zijn. Voor de inzet was een doelpunt zeker verdiend, maar dat viel te noteren aan de overzijde. Ondanks een minder doelgerichte thuisploeg, liep de score naar het einde van de wedstrijd op naar een 7-0 eindstand. Een niet meer dan logisch resultaat.

De partij kon een prima oefenpot genoemd worden voor FT JenS dat komende maandag voor een belangrijkere wedstrijd staat. Dan openen ze de competitie in en tegen Lummen.

10 Oukhrour Lachen 1 - 0
5 Moutawakil Soufiane 2 - 0