vrijdag 21 februari 2020  -  21:00

Koning Boudewijnplein 1, 3650 Dilsen-Stokkem

Wedstrijdverslag

FT JenS klopt voormalige klassementsleider

Met bijna identiek dezelfde selectie als een week eerder, trok FT JenS Lommel naar de voormalige klassementsleider en verste verplaatsing van het seizoen, Kaemelsheuvel Dilsen. Met enig en niet onbelangrijk verschil dat doelman Jordy Graven weer van de partij was en een opmerkelijke rol van betekenis zou spelen.

Dat Dilsen de jongste weken met mindere resultaten te kampen had, gaf moed aan FT JenS. Zodanig dat de aanvalsdrift het meest bij de bezoekers te zoeken was. Tom Hakkens opende met een knap afstandsschot al vroeg de score en enkele minuten later verdubbelde Brandon Boeckx de voorsprong. Dilsen daarentegen stuitte op een attente Jordy Graven en kon geen enkele kans verzilveren. Zelfs niet uit een vrij trap net voor de pauze zodat er met een 0-2 score gedraaid werd.

Wat de thuisploeg niet lukte in de eerste helft, gebeurde dan wel in de aanvangsfase van de tweede helft. Na een onoplettendheid achterin bij FT JenS, lukten ze de aansluitingstreffer. Maar het antwoord van de bezoekers was snoeihard. Meteen scoorde Tom Hakkens twee doelpunten waardoor FT JenS fors uitliep, 1-4. Toch wist Dilsen zich schijnbaar weer in de wedstrijd te knokken met een afgeweken bal, maar reageerden de bezoekers met gepaste munt. Jordy Graven lag aan de basis van het technisch knapste doelpunt van de avond. Deon ten Hoeve nam een uitgemeten inworp van zijn doelman aan en liftte deze vrijwel direct over de uitgekomen doelman tegen de netten. Tussendoor had Tom Hakkens er ook nog eentje bijgedaan. Dilsen spartelde nog tweemaal tegen, maar het slotakkoord was voor FT JenS. Met een tien meter vrij trap van Brandon Boeckx (4-7) en eens snel uitgespeelde counter waarbij Wessel Struiwig Deon ten Hoeve zijn tweede van de avond aanbood, stonden de 4-8 eindcijfers op het scorebord.

Doelpunten

0 - 1 Hakkens Tom 10